Helder communiceren

Conflicten, gevoel van werkdruk, stress en spanningen zijn vaak het gevolg van misverstanden die voorkomen of opgelost kunnen worden door heldere communicatie. Op het werk wordt veel gesproken, vergaderd, gemaild en geschreven. Voor samenwerking, leiding geven en werken in teams is effectieve communicatie een belangrijke factor die positief bijdraagt aan het bedrijfsresultaat. Als werkgever is het dan ook een verantwoorde keuze om te investeren in het verbeteren van communicatieve vaardigheden van medewerkers en leidinggevenden. 

De inhoud wordt op maat afgestemd op de specifieke trainingsbehoeftes binnen uw bedrijf. Indien gewenst worden praktijksituaties geoefend met een acteur. Na een korte verkenning van de organisatie en interviews met deelnemers worden de leerdoelen en het programma vastgesteld.

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Verbale, non verbale en paraverbale communicatie
  • Vragen en luisteren (5 niveaus) 
  • Geweldloos communiceren
  • Interactie
  • Feed-back geven en ontvangen