Helder communiceren

Conflicten, gevoel van werkdruk, stress en spanningen zijn vaak het gevolg van misverstanden die voorkomen of opgelost kunnen worden door heldere communicatie. Op het werk wordt veel gesproken, vergaderd, gemaild en geschreven. Voor samenwerking, leiding geven en werken in teams is effectieve communicatie een belangrijke factor die positief bijdraagt aan het bedrijfsresultaat. Als werkgever is het dan ook een verantwoorde keuze om te investeren in het verbeteren van communicatieve vaardigheden van medewerkers en leidinggevenden. De Ruimtewinner richt zich op kleinere bedrijven en verzorgt deze trainingen speciaal voor kleinere groepen. Ook individuele trainingen zijn mogelijk. Omdat elk bedrijf uniek is, wordt de inhoud op maat afgestemd op de specifieke trainingsbehoeftes van de deelnemers. Na een kort intakegesprek (telefonisch) met de deelnemer(s) worden de leerdoelen vastgesteld. 

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Verbale, non verbale en paraverbale communicatie
  • Vragen en luisteren (5 niveaus) 
  • Effectief communiceren
  • Interactie
  • Feed-back geven en ontvangen